Het leven heeft ups & downs zullen we maar zeggen

31 juli 2020 - Zuid-Holland, Nederland

Mijn eerste blog heb ik alweer een tijdje geleden geschreven en ik dacht, het wordt wel eens tijd voor een 2e.

Er gebeuren hele gekke dingen!

Door corona weet ik niet wanneer ik naar Amerika zou kunnen. Ook had Trump een tijdje terug verboden om een J1- visum aan te vragen, dat is het werkvisum wat ik nodig heb om in Amerika te kunnen verblijven. Ik wilde net mijn visum aanvragen en toen kreeg ik dit nieuws. Ik zou tot het eind van 2020 geen visum kunnen aanvragen en kunnen krijgen en het was dus wachten tot januari… maar dit geldt natuurlijk voor iedereen, wat betekent dat er in januari een enorme wachtrij zou komen, dus ik moest er over nadenken en het er met mijn hostfamilie over gaan hebben of het een probleem is als het maart wordt i.p.v januari… Gelukkig kreeg ik na een paar weken al te horen dat de ambassade weer open ging. Er werd mij dus aangeraden om z.s.m. een afspraak te maken bij de ambassade voor mijn visum. Dit was nog een hele klus en ik zal jullie de details besparen, maar het ging niet zo soepel, dus ik was er aardig klaar mee na 3 dagen, haha.

Maar goed, het is gelukt, ik heb een afspraak kunnen maken.

Verder heb ik het lijstje van wat ik moet regelen/aanvragen al aardig kunnen afwerken zoals een VOG en een paspoort, want die had ik nog niet.

Voor de rest leef ik mijn leven. Ik werk 24 tot 40 uur per week en voor de rest doe ik leuke dingen, dus ik vermaak mij goed😊

Conclusie: Ik kan niet met 100% zekerheid zeggen wanneer ik vertrek, want door vooral corona is het heel onzeker, maar we blijven positief en dat ik ga is zeker, dus of het januari of juni 2021 wordt, ik weet zeker dat ik er ooit wel kom😉

Dit was de blog voor deze keer,

Niet heel lang, maar toch weer even een update.

I’ll keep you guys posted😉

1. Sonja:
    3 november 2020