IK WORD EEN AU PAIR IN AMERIKA!

21 mei 2020 - Zuid-Holland, Nederland

Oké het begon allemaal een aantal jaar geleden (ik denk dat ik 16/17 was en ben nu 19).

Ik weet niet eens meer precies hoe het ging, maar opeens leek het mij een leuk idee om au pair te worden in het buitenland.

Ik ben een aantal keer ook weer van dit idee afgestapt, ging verder met leven (uh school dus) en af en toe kwam het idee weer bij mij naar boven...

Ik keek filmpjes op YouTube over au pairs die hun leven daar vastlegde en informatie deelde. Ook keek naar verschillende websites van organisaties die au pair uitwisselingen organiseren.
Ik bekeek meerdere landen, dit wisselde van Australië, Amerika en Engeland (tussendoor keek ik ook kort naar België).

1 ding wist ik wel. Ik wil naar een Engels talig land.

Goed... na heel vaak dit idee te hebben ben ik nu zeker van mijn zaak! En weet ik dat als ik dit wil doen, ik het NU moet doen!

En dat begon zo...

Ik was op facebook door mijn tijdlijn aan ‘t scrollen en daar zag ik een gesponsord bericht over een taalreis in miami van EF! (Volgens mij zorgde de afbeelden van miami ervoor dat ik verliefd werd), maar goed ik ging naar de site, zocht wat informatie, vroeg een brochure aan en zag het al helemaal zitten!

Toen kreeg ik een heel boekwerk thuisgestuurd (de brochure dus) en daarin zag ik de prijzen van bijvoorbeeld 6 weken miami en toen.... uhmm..... ja...... DAT GELD HEB IK NIIEETTTT😅

Ik begon verder te kijken op de website van EF en toen kwam ik op de pagina van Culture Care Au Pair, deze site herkende ik nog wel van mijn speurwerk over au pair worden.

Dit leek mij fantastisch! Engels leren, daar mijn geld kunnen verdienen en daarvan kunnen reizen en ik heb meteen een dak boven mijn hoofd zonder dat ik daar kosten aan maak.

Ik zag een hoop voordelen en natuurlijk de gedachte dat ik dit altijd al wilde doen, voor kinderen zorgen en zo een nieuwe cultuur leren kennen!

Ondertussen ben ik nu een aantal maanden bezig met dit proces, maar ik heb nog een hele tijd voordat ik ga vertrekken. Ik ga namelijk in januari 2021 en ik besloot dit in januari 2020.

Als eerste ging ik mij goed verdiepen in culture care au pair en heb ik vervolgens een profiel aangemaakt.

Toen werd ik gebeld door iemand van culture care au pair en heb ik veel informatie gekregen en heb ik veel kunnen vragen.

Culture care helpt je heel goed in het proces en ik kreeg een mail over een informatie avond die ik kon bijwonen, dit heb ik ook gedaan!

Inmiddels zijn we weer een hele tijd verder en heb ik LEUK NIEUWS!

Ik heb een familie gevonden!

Ze wonen in Arizona, dicht bij Phoenix. Het gezin heeft 2 kinderen, 2 jongens van nu 4 en 1 jaar oud.

Het komt nu allemaal steeds dichterbij voor m’n gevoel en dat terwijl ik pas over 8 maanden waarschijnlijk vertrek.
Genoeg tijd om het gezin nog beter te leren kennen, geld te sparen en een schooldiploma te halen😅.

Ik ga jullie op de hoogte houden.

Bedankt voor het lezen van mijn eerste blog, ik hoop dat jullie het leuk vonden om te lezen:)

Doeegggg😁😁😁